ابوطالبیان رنجکش، بهاره. (1395). تغییر مبنا از نقدی به تعهدی در حسابداری دولتی بهمنظور افزایش ظرفیت مسئولیت پاسخگویی. پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت و حسابداری و دومین کنفرانس کارآفرینی و نوآوریهای باز، مرکز همایشهای پژوهشگاه نیرو، تهران.
احمدی، شهرزاد و سعیدی، پرویز. (1400). شناسایی پیشرانهای آینده تفکر استراتژیک مدیران در نظام بودجهریزی ایران با رویکرد آیندهپژوهی. پژوهشهای برنامه و توسعه، 2(1)، 109-81.
آذر، عادل؛ آقایی، محمدعلی و جعفری، حمیدرضا. (1390). بررسی زیرساختهای موجود مؤسسات اعتباری غیربانکی برای استقرار نظام بودجهریزی عملیاتی. فصلنامه علمی پژوهشی برنامه بندی و بودجه، 16(4)، 81-49.
آذر، علی و امیرخانی، طاهر. (1391). بودجهریزی بر مبنای عملکرد: تئوری و مدل پیادهسازی. تهران: مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
پورعزت، علیاصغر و سید رضایی، میر یعقوب. (1396). ارزشیابی عملکرد دولت و حکومت. تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی.
رستمی، ولی و برزگر خسروی، محمد. (1393). ماهیت حقوقی بودجه (سند یا قانون). پژوهشنامه حقوق اسلامی، 15(2)، 100-79.
زارعی، ژاله. (1397). ارزشیابی تعامل پایدار بودجهای و ثبات مالی در اقتصاد ایران. بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست پولی و ارزی اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی، پژوهشکده پولی و بانکی، تهران.
سادات سجادی، معصومه. (1400). آسیبشناسی ابعاد اقتصاد کلان واگذاری بنگاههای دولتی بهمنظور جبران کسری بودجه. امنیت اقتصادی، 9(8)، 68-53.
سعیدی، پرویز و مزیدی، علیرضا. (1385). بودجهریزی عملیاتی (مبانی، مفاهیم و التزامات قانونی). تهران: انتشارات نگاه دانش.
سلیمانی آشتیانی، محمد. (1386). بودجه و مفاهیم بودجهریزی. تهران: اداره کل برنامهریزی و فنآوری اطلاعات، گروه بودجهریزی.
سید رضایی، میریعقوب و پورعزت، علیاصغر. (1395). تبیین ویژگیهای سیستم مناسب بودجهبندی عمومی برای تحقق پیشرفت عادلانه. فصلنامه علمی مدیریت سازمانهای دولتی، 4(16)، 80-67.
صالحی، داوود. (1385). مبانی امور مالی و بودجه (در آموزشوپرورش). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
صفری، سعید و غلامرضایی، داوود. (1385). طراحی الگوی بودجهریزی عملیاتی دستگاههای اجرایی کشور. دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، 8(3)، 23-18.
علیزاده، کاظم و نوه ابراهیم، عبدالرحیم. (1399). چالشهای بودجهریزی عملیاتی در ایران. پژوهشهای کاربردی در مدیریت و حسابداری، 5(18)، 103-90.
قورچیان، نادر و شهرکیپور، حسن. (1389). بررسی نظامهای ارزیابی آموزش عالی در جهان بهمنظور ارائه مدل مناسب برای آموزش عالی کشور. آیندهپژوهی مدیریت، 2(85)، 19-1.
کردلو، محمدرضا؛ دانش فرد، کرم الله؛ عالم تبریز، اکبر و تقوی، مهدی. (1399). بررسی تعیین استراتژی مرسوم در نظام بودجهریزی ایران. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، (41)، 8-1.
محمدپور، احمد(1397). ضدروش، (جلد چهارم)، تهران، انتشارات لوگوس.
نمازی، محمد. (1392). حسابداری مدیریت استراتژیک (جلد اول). تهران: انتشارات سمت.
سازمان برنامهوبودجه کشور. (1400). قابلدسترسی در آدرس: https://www.mporg.ir
Brodkin, E. Z. (2011). Policy work: Street-level organizations under new managerialism. Journal of Public Administration Research and Theory, 21(2), 253–277.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101.
Cimpoeru, M. V., & Cimpoeru, V. (2015). Budgetary transparency–an improving factor for corruption control and economic performance. Procedia Economics and Finance, 27, 579-586.
Drobiazgiewicz, J. (2019). The importance of a participatory budget in sustainable city management. Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie.
Drucker, M. (1975). The Importance of Internal Auditing for Higher Educational Administration. The Internal Auditor, 32(4), 57-63.
Henke, E.O. (1972). Performance Evaluation for Non-profit Organizations. The Journal of Accountancy, 133(6), p51.
Hu, Q., Zhang, L., Zhang, W., & Zhang, S. (2020). Empirical Study on the Evaluation Model of Public Satisfaction With Local Government Budget Transparency: A Case From China. SAGE Open, 10(2), 2158244020924064.Igonina, L. L., Vikharev, V. V., Shurygin, S. V., & Yaroshenko, D. V. (2019). Budget potential of the region: attributive features and methods of assessment. International Journal of Economics & Business Administration, 7(1), 355-361.
Jovanović, T., & Vašiček, V. (2021). The role and application of accounting and budgeting information in government financial management process a qualitative study in Slovenia. Public Money & Management, 41(2), 99-106.
Joyce, P. G., & Pattison, S. (2010). Public budgeting in 2020: return to equilibrium, or continued mismatch between demands and resources?. Public Administration Review, 70, s24-s32.
Kasdin, S. (2017). An evaluation framework for budget reforms: A guide for assessing public budget systems and selecting budget process reforms. International journal of public administration, 40(2), 150-163.
Khodachek, I., & Timoshenko, K. (2018). Russian central government budgeting and public sector reform discourses: Paradigms, hybrids, and a “third way”. International Journal of Public Administration, 41(5-6), 460-477.
Oh, Y., Jeong, S. H., & Shin, H. (2019). A Strategy for a Sustainable Local Government: Are Participatory Governments More Efficient, Effective, and Equitable in the Budget Process?. Sustainability, 11(19), 1-16.
Mærøe, A. R., Norta, A., Tsap, V., & Pappel, I. (2021). Increasing citizen participation in e-participatory budgeting processes. Journal of Information Technology & Politics, 18(2), 125-147.
Sun, S., & Andrews, R. (2020). The determinants of fiscal transparency in Chinese city-level governments. Local Government Studies, 46(1), 44-67.
Valle-Cruz, D., Gil-Garcia, J. R., & Fernandez-Cortez, V. (2020, June). Towards smarter public budgeting? Understanding the potential of artificial intelligence techniques to support decision making in government. In The 21st Annual International Conference on Digital Government Research (pp. 232-242).